Az órák felépítése...

2021.08.31

  • A jóga órák összeállításában az ászanák, fizikai gyakorlatsorok, a légzőgyakorlatok (pranayama), az energetikai- (kriya), a relaxációs- és meditációs technikák mellett helyet kapnak azok az önismeretet, önfejlesztést segítő tanítások is, amelyek az etikai normákról (yama/niyama), a helyes életmódról, táplálkozásról, a jóga pszichológiájáról és a jóga filozófiájáról szólnak.
  • A jóga óra menete: Ráhangolódás - Bemelegítés - Testtartások (ászanák) - Levezetés - Relaxáció - Légzőgyakorlatok (pranayama) - Rövid mantra meditáció.
  • Az órák fókusza egy-egy alkalomhoz kötötten változik: a klasszikus hatha jóga nyújtó-erősítő, kissé statikusabb formái és az aktívabb, áramlóbb, dinamikusabb gyakorlás között, ugyanakkor az alkalmak felépítése hasonló. A gyakorlások célja, hogy az egész szervezetet átmozgatjuk, felfrissítjük, ezzel egy testileg és mentálisan kiegyensúlyozottabb állapotot érjünk el.

... és a gyakorlásunk tere

  • Kis létszámú csoportban dolgozunk, ahol van tér, idő a személyesebb figyelemre;

  • Kezdő/középhaladó szintű ászanákat gyakorlunk: ha szükséges a könnyítésekkel, ill. a haladóbb módozatokkal kiegészítve;

  • Az alkalmak tematizáltak, a jóga komplex rendszeréből épül fel a gyakorlásunk: így együttesen a testünk fizikai, energetikai, mentális, lelki aspektusaival is foglalkozunk;

  • A környezetben mécsesek, finom aromaterápiás hatású füstölők teszik elmélyültebbé a gyakorlást;

  • A relaxáció és jóga nidra során élő tongue drum és Peter Hess® terápiás hangtál kísérettel támogatva töltődhetünk fel;

  • Az alkalmak során jógapszichológiát, védikus bölcseletet is hallgathatsz emelve a gyakorlásunk szintjét;

  • A közös gyakorlás erőterében, lépésről-lépésre jutunk egyre mélyebben önmagunk megismeréséhez;

Mivel készülj az órára?

  • Nyitottsággal, lelkesedéssel. Nem szükséges semmiféle előképzettség, hajlékonyság a részvételhez.

  • A jó közérzet érdekében a gyakorlás előtt 2 órával már ne egyél.

  • Hozz magaddal kényelmes ruházatot, takarót (esetleg egy pulóvert, kispárnát a relaxációhoz).

  • Jógamatrac, jógatégla, szükség esetére törölközőt.

  • Ha nincs még saját jógamatracod biztosítok számodra, kérlek jelezd előre.