Hogyan gyakorolj az órán?

2021.08.02

  • Csak magadnak és magadért gyakorolsz. Egyediek vagyunk minden tekintetben, a testfelépítésünk is más és más, ezért kerüld az összehasonlítást másokkal.

  • Gyakorlás közben figyelj magadra, monitorozd a belső érzeteket, a tested állapotát.

  • Belső, mentális teredben idézd fel a gyakorlatok, ászanák helyes kivitelezését és törekedj arra, hogy ezt a képet valósítsd meg a gyakorlásod során.

  • Tartsd tiszteletben a határaidat (ahimsa), ne okozz magadnak fájdalmat, rossz érzést.

  • Csak addig nyújtsd, erősítsd a testedet, amíg az kényelmes számodra, a fájdalom küszöbnél állj meg.

  • Mindig a fizikai, mentális lehetőségeidnek megfelelően gyakorolj. Ne feszítsd túl magadat, az izmaidat.

  • Figyelj a légzésedre. A légzés mélyítésével, átlélegezéssel tudod támogatni az izmok nyújtását, erejét.

Az ellenjavallatok

  • Kerüljük az ászanák gyakorlását a szervezetet érintő akut gyulladás, lázas vagy legyengült állapot esetén, fertőző betegségben, csonttörés esetén, műtéti lábadozás után;

  • Fordított testhelyzeteket menses megléte esetén tilos gyakorolni. 

  • Kizáró okok: kezeletlen magas vérnyomás, krónikus szív-és érrendszeri betegségek, tudatmódosító szerek általi befolyásoltság, komolyabb pszichés megbetegedések, szülés utáni első két hónap;

  • (Várandósság esetén kismama jóga javasolt, erre specializálódott, kiképzett jógaoktatóval);

  • Ha egészségügyi problémáid vannak (pl. gerincproblémák, magas vérnyomás) csak orvosod hozzájárulásával jógázz, és ezt kérlek jelezd előre az oktatódnak;