Hatha jóga

"A jóga tökéletes rendszerű, egységes világnézet, melynek az a célja, hogy az emberi lényt meglévő durva fizikai formájából, anyagi életfelfogásából kiszabadítsa, és a tökéletes lelki megértéshez elvezesse...

Úgy is mondhatnánk a jóga célja az, hogy általa függetlenné váljunk az anyagi természettől, beleértve illuzórikus test-emberi természetünket is; hogy a lelki emberiségbe, a lelki világegyetembe, a tökéletes létezésbe emelkedjünk általa."

Ravi Ravindra

MÁJUSI ÓRAREND

Hétfő/Csütörtök 17:30-19:00 óráig csoportos hatha jóga hangtálakkal

Kedd: 8:30-9:30-ig Senior jóga (55+)

Szerda: 17:30-19:00-ig Tartásjavító, gerincjóga

Péntek: 17:00-18:30-ig YIN jóga hangfürdővel

Bejelentkezés: +36 30 557 1763

REGISZTRÁCIÓ AZ ALÁBBI LINKEKEN ELÉRHETŐ ŰRLAPON IS LEHETSÉGES:

Senior jóga (55+): https://forms.gle/hJq4LQb1jBJhwkYv8

Tartásjavító, gerincprevenciós jóga: https://forms.gle/hqYoDHbT3YNgjCzN9

YIN jóga hangfürdővel: https://forms.gle/4TddZ89Bzm8Vg8YL7

A csoportos jógaórákról

  • A jóga komplex rendszeréből épül fel a gyakorlásunk: így együttesen a testünk fizikai, energetikai, mentális, lelki aspektusaival is foglalkozunk;
  • A jóga óra menete: Ráhangolódás - Bemelegítés - Testtartások (ászanák) - Levezetés - Relaxáció - Légzőgyakorlatok (pranayama) - Rövid mantra meditáció;
  • Kis létszámú csoportban gyakorlunk, ahol van tér, idő a személyesebb figyelemre;
  • A jóga órák összeállításában az ászanák, fizikai gyakorlatsorok, a légzőgyakorlatok (pranayama), az energetikai- (kriya), a relaxációs- és meditációs technikák mellett helyet kapnak azok az önismeretet, önfejlesztést segítő tanítások is, amelyek az etikai normákról (yama/niyama), a helyes életmódról, táplálkozásról, a jóga pszichológiájáról és a jóga filozófiájáról szólnak;
  • A relaxáció és a jóga nidra során élő tongue drum és Peter Hess® terápiás hangtál kísérettel támogatva töltődhetsz fel;

  • Az alkalmak során jógapszichológiát, védikus bölcseletet is hallgathatsz, emelve a gyakorlásod szintjét;

  • A környezetben mécsesek, finom aromaterápiás hatású füstölők teszik elmélyültebbé a gyakorlásodat;

  • A közös gyakorlás erőterében, lépésről-lépésre jutsz egyre mélyebben önmagad megismeréséhez;

  • ... és mindebben támogatlak, kísérlek...

Milyen hatásai vannak a jógának?

  • Rendszeres gyakorlással fenn tudod tartani az elméd nyugalmát;

  • Csökkenti a fizikai- és mentális stressz szintjét a szervezetedben;

  • Oldja a szorongást, így hatékonyabban meg tudod oldani a mindennapi nehézségeket;

  • Koncentráltságot ad, a figyelmedet tovább tudod fenntartani;

  • Fókuszáltságot, és ezzel erőt, önbizalmat és önállóságot ad;

  • Nyugodtabb, pihentetőbb alvást biztosít számodra;

  • Nő az általános energiaszinted, az életerőd, amely növeli az élettartamot;

  • Megfiatalít, felfrissít, hozzájárul a teljes testi-, mentális- és lelki egészséged harmóniájához, növeléséhez;

  • Tartós elégedettségét, békét és nyugalmat ad számodra a gyakorlás;

Hogyan készülj az órára?

  • Nyitottsággal, lelkesedéssel. Nem szükséges semmiféle előképzettség, hajlékonyság a részvételhez.

  • A jó közérzet érdekében a gyakorlás előtt 2 órával már ne egyél;

  • Hozz magaddal kényelmes ruházatot, takarót (esetleg egy pulóvert, kispárnát a relaxációhoz), jógamatracot, jógatéglát, szükség esetére törölközőt;

  • Ha nincs még saját jógamatracod, jógatéglád, biztosítok számodra;


Óratípusok

Csoportos hatha jóga hangtálakkal

  • A hatha jóga uralom a test felett, célja a testi egészség és tökéletesség elérése, a fizikai, érzelmi, szellemi és spirituális szintek egyensúlya;
  • Az alkalmak tematizáltak, vagyis az órák fókusza egy-egy alkalomhoz kötötten változik: a klasszikus hatha jóga nyújtó-erősítő, kissé statikusabb formái és az aktívabb, áramlóbb, dinamikusabb gyakorlás között. A gyakorlások célja, hogy az egész szervezetet átmozgatjuk, felfrissítjük, ezzel egy testileg és mentálisan kiegyensúlyozottabb állapotot érjünk el;
  • Kezdő/középhaladó szintű ászanákat gyakorlunk: ha szükséges a könnyítésekkel, ill. a haladóbb módozatokkal kiegészítve;
  • A gyakorlás Peter Hess® terápiás minőségű hangtálak bevonásával zajlik: a ráhangolódást, relaxációt, meditációs és csakra harmonizáló gyakorlatokat, jóga nidrát hangtálakkal végezzük;

Tartásjavító, gerincprevenciós jóga

  • A deréktáji és nyaki porckorongsérvvel is jógázhatsz az orvosi, ill. gyógytornászi és fizioterápiás kezeléseket követően! Sőt a mozgás, különösen a jóga évezredek alatt összeállított ászana rendszere, különösen hatékony a különböző gerincbetegségek megelőzésében, kiegészítő kezelésében, rehabilitációjában.
  • A tartás javítása megelőző hatású a különböző gerincbetegségek kialakulása szempontjából, ezért a tartásjavító, gerincprevenciós jóga órákon az ászanák terápiás hatását használjuk ki;
  • Az órák fókusza gerinckímélő módszerek, sorozatok gyakorlásán van. Ezzel akár időben felismerve még időben korrigálhatjuk is azokat a tartáshibákat, melyekből később gond lehet;
  • Az órákon korszerű szellemben szerezhetsz alapismereteket a gerinced működéséről, és közvetlen tapasztalati úton tudatosíthatod a gyakorlatok hatását;
  • Várom azokat, akiknek érzékeny a dereka, átestek már porckorongsérv betegségen és szeretnék javítani a tartásukat, olyan gerincprevenciós ászanákat, gyakorlatokat tanulnának, amivel jól karbantarthatják a gerincüket;
  • Az órák végén a testre helyezett Peter Hess® terápiás hangtálakkal történő relaxáció jó hatással van nemcsak a mentális/lelki ellazulásra, hanem a gerinc menti mélyizmok ellazulására is;

Senior jóga (55+)

  • A jóga elemeinek jótékony hatásai idősebb korban is bárki számára elérhetőek, könnyen megtanulhatóak;
  • Szeretettel várom azokat az idősebb korosztályhoz tartozókat, akik javítani szeretnének fizikai és szellemi állapotukon, szeretnék frissen tartani a szellemi és fizikai állóképességüket;
  • Várom továbbá azokat is, akik úgy érzik, hogy fizikai állapotuk miatt nehezen kapcsolódnának nagy létszámú csoportba, mégis hívást éreznek életvitel, életmód váltásra;
  • Szeretnének tudatosabban foglalkozni magukkal az egészségük megőrzése, - fejlesztése érdekében;
  • Mozgásszervi panaszaikon, előzetesen akár orvossal/ gyógytornásszal konzultálva, a jóga eszköztárával szeretnének javítani;
  • A senior jóga gyakorlatai egyszerűen kivitelezhetőek, nem bonyolultak;
  • A jóga rendszer ászanái rendkívül jó hatással vannak az ízületi-, és gerincproblémák enyhítésére. A sorozatok úgy vannak összeállítva, hogy támogatják a test rugalmasságának megőrzését, javítását, átmozgatják az ízületeket, erősítik a vázat: a csont és izomrendszert;
  • A lassan, figyelmesen végzett gyakorlatok egyrészt segítenek a testtudat kialakításában, fejlesztésében, másrészt erősítik a koncentrációt, nyugtatják az elmét;
  • A légzés szinkronnal végzett gyakorlás és a légző gyakorlatok növelik a tüdő kapacitását, rugalmasan tartják a mellkasi izmokat;
  • A rendszeres gyakorlás javítja a vérkeringést, csökkenti a magas vérnyomást, erősíti az immunrendszert;
  • Az órákat Peter Hess® terápiás hangtálakkal kiegészített relaxációval zárjuk, amely segíti a töltődést, mélyíti a gyakorlást követő pihenést;

YIN jóga

  • A yin jóga az indiai hatha jóga és a kínai taoista hagyomány találkozásából született olyan statikus, meditatív jellegű jógairányzat, amely a női, befogadó, tápláló, földelő minőséget hordozza magában, lágyan, mégis mélyen hat;
  • A yin jóga jellemzője, hogy főként ülő és fekvő pózokat végzünk, és hosszan kitartunk testhelyzeteket, ászanákat. Ebben a látszólagos mozdulatlanságban a belső mentális világunkban elmerülünk, teljes ellazultságra törekedve figyelem és légzésvezetést végzünk;
  • A yin jóga hatására a kötőszövetekben található úgynevezett meridiánok (energia csatornák/ nádik) - melyek a szerveink működését befolyásolják - erőteljesebb nyomás alá kerülnek, amelyek a pózok oldásával felszabadulnak a nyomás alól, így az energiaáramlás újra beindul a meridiánokban, ezáltal megtapasztalhatjuk gyógyító, kiegyenlítő, energiafeltöltő hatásukat, mint egy akupunktúrás/ akupresszúrás kezelését;
  • A yin jóga megtanít ellazulni, befelé figyelni, elmerülni önmagadban. Tisztítja és lecsendesíti az elmét, így az érzelmeinkre, a mentális egészségünkre is jótékonyan hat;
  • Egyensúlyba hoz: kiegyenlíti a férfi-női minőségeket, kiegyensúlyozza az energiákat, visszahoz és összekapcsol a középpontunkkal;
  • A yin jóga gyakorlata a csípő, a medence területére és a kismedence szerveire erőteljesen hat, így alkalmas a női ciklus természetes kiegyensúlyozására, harmonizálására, támogatja az intim területek egészségének megőrzését, helyreállítását;
  • Szeretettel várok mindenkit, aki szeretné megtapasztalni ennek a finom, mégis erőteljesen ható gyakorlásnak az eredményét, a yin jóga alkalmakat hangfürdővel zárjuk;

"A Jógában még egy parányi fejlődés sem hiábavaló, nincs veszteség vagy csökkenés, s már egy kis előrehaladás is e Dharmában megvédi az embert a félelem legveszélyesebb fajtájától." Bhagavad-gítá 2.40.

/ford.: Bakos Attila/

Az egyéni jógaórákról

A személyes odafigyelés a csoportos jógaóráknál fontos számomra, ezért kis létszámban (max. 6 fő) gyakorlunk együtt. Ugyanakkor, mivel minden jógázónak más-más a fejlődési, haladási útja, igénye a jógában, ezért szeretnék lehetőséget biztosítani számodra arra, hogy egy-egy alkalommal, vagy állandó jelleggel, az egyéni szükségleteket szem előtt tartva gyakoroljunk, egyéni jógaóra keretében is.

Az egyéni jógaórák tematikáját, az ászanák, légző gyakorlatok, relaxáció, meditációt célzó gyakorlatok mennyiségét, hosszát a személyes igényeid szerint alakítjuk, az edzettségi szintednek, egészségügyi állapotodnak és céljaidnak megfelelően, a hatékony tanulás, fejlődés érdekében.

Az órák hossza szintén a lehetőségeid, igényeid alapján változik: jellemzően 75 perces.

Az egyéni tanulás/tanítás további előnye, hogy alkalmazható terápiás jelleggel is, előtérbe állítva az egyes ászanák szervezetre gyakorolt jótékony hatását. Az óra elején és végén rövid konzultációk, egyénre szabott módosítások, változtatások olyan igényeket elégíthetnek ki, amire a csoportos gyakorláson kevés lehetőség van.

Az egyéni jóga előnyei:

  • személyre szabott az óra felépítése;
  • lehetőség van az ászanák mélyebb elemzésére és a pontosabb beállításra, így az egészségre gyakorolt hatásuk még jobban érvényesülhet;
  • az igényeidnek és a tested határainak, képességeinek megfelelő intenzitású és tematikájú gyakorlást tesz lehetővé;
  • az órákat Peter Hess® terápiás hangtálakkal végzett relaxációval, hangfürdővel egészítem ki;
  • megalapozhatod vele a későbbi egyéni gyakorlásodat is;

Az egyéni jógaórát akkor ajánlom számodra:

  • ha nem szeretsz több ember között jógázni;
  • elbizonytalanít, ha másokat ügyesebbnek látsz;
  • ha még nem találtad meg a jóga helyét az életedben;
  • ha még sosem jógáztál, és szeretnéd az alapokat megtanulni, mielőtt egy csoportba bekapcsolódsz;
  • vagy esetleg évek óta gyakorlod, és szeretnéd személyre szabottá, intenzívebbé tenni a gyakorlásodat;
  • olyan egyedi igényeid vannak, melyeket egy csoportos foglalkozáson nem mindig tudnak figyelembe venni;

Mit adhat neked az egyéni jógaóra?

  • biztonságos, bensőséges hangulatú, személyre szabott órákat,
  • a közös célkitűzések után gondosan felépített tematikájú órákat, kifejezetten az egyéni igényekre és az aktuális állapotra/hangulatra való tekintettel;
  • rugalmasabb időbeosztást;
  • a hangtálak segítenek az ellazulásban, feltöltődésben, az általános testi-lelki közérzet javításában;

Mit tartalmaz még az egyéni jógaórák ára?

  • ha szükséges minden felszerelést biztosítok az órákhoz: matracot, puha takarókat, jógatéglát;
  • rövid szükségletfelmérést célzó konzultációt, ahol megbeszéljük az igényeket;

Várlak szeretettel, szombati bejelentkezéssel is: +36 30 557 1763

Fotó: Orsós Ferenc https://www.facebook.com/fsnicki1